Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Prezes CNEEC: Rozmawialiśmy z Pawlakiem o przetargu w Kozienicach

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mj

Data publikacji:
14-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Prezes CNEEC: Rozmawialiśmy z Pawlakiem o przetargu w Kozienicach
Prezes CNEEC, Zhao Ruolin (Fot. Rynek Infrastruktury)
– Wszystkie firmy biorące udział w przetargu na budowę bloku energetycznego w Kozienicach są bardzo duże i reprezentatywne jeśli chodzi o współczesną technologię budowy elektrowni węglowych. Jednak każda z osobna ma szczególne cechy, wyróżniają je na tle innych podmiotów działających w branży – powiedział Rynkowi Infrastruktury główny inżynier spółki CNEEC, Weng Zhiming analizując wynik przetargu na budowę bloku energetycznego w Kozienicach.

Start CNEEC w kozienickim przetargu jest związany z planami Chin wobec Polski. Pekin stara się wejść na europejski rynek budowlany, a Polska może okazać się przepustką do Unii Europejskiej. Do tej pory jedynym przetargiem publicznym wygranym przez chińską firmę była budowa dwóch odcinków autostrady A2 między Łodzią a Warszawą. Teraz Chińczycy z rosnącym zainteresowaniem przyglądają się naszej energetyce. Obok Kozienic liczą oni na przetarg w Jaworznie oraz na budowę elektrowni Północ.

  

W czasie wizyty dziennikarza Rynku Infrastruktury w Pekinie główny inżynier CNEEC skomentował wyniki przetargu na budowę bloku energetycznego w Kozienicach. – Mocną stroną Hitachi jest fakt, że posiada własne laboratoria i zakłady produkcyjne, które pozwalają na dostawę własnego sprzętu. CNEEC nie dysponuje takim zapleczem. Z tego powodu postanowiliśmy nawiązać współpracę z Siemensem – powiedział Weng. - Z drugiej strony Hitachi nigdy nie przygotowywało projektu na budowę elektrowni o mocy 1000 MW, podczas gdy my zbudowaliśmy ich już około dwudziestu – dodał.
 

Zdaniem naszego rozmówcy kozienicki projekt należy do najtrudniejszych z jakimi się spotkał, między innymi za względu na warunki, które zaoferowała konkurencja. – Hitachi zaproponowało bardzo wysokie parametry kotła i turbiny, których my nie jesteśmy w stanie zaoferować. Gdybym był inwestorem wybrałbym ofertę konsorcjum Polimex/Hitachi, oczywiście gdybym nie miał wątpliwości co do realności tej oferty – powiedział Weng zhiming podkreślając, że do tej pory nigdzie nie udało się zbudować elektrowni, która charakteryzowałaby się takim stosunkiem mocy do wydajności. - W naszej ocenie oferta naszych konkurentów jest po prostu nie realna. My podeszliśmy do tego przetargu opierając się na realnej ocenie możliwości technologicznych – dodał.

 

Wątpliwości co do parametrów technicznych sąą podstawą dla protestu, który złożyło CNEEC w odniesieniu do przetargu w Kozienicach. – Naszym zdaniem działania Hitachi są bardzo podobne do strategii obranej wcześniej przez COVEC, polegającej na złożeniu oferty, której warunków nie da się dotrzymać – powiedział Rynkowi Infrastruktury prezes CNEEC, Zhao Ruolin.

 

Prezes CNEEC powiedział dziennikarzowi Rynku Infrastruktury, że zamierza zrobić co w jego mocy, aby doszło do weryfikacji przetargu, nie wykluczając interwencji na szczeblu rządowym. – W czasie ostatniej wizyty polskiego wicepremiera w Chinach osobiście przedstawiłem mu nasz pogląd na sprawę Kozienic. Liczę na to, że polski rząd weźmie pod uwagę naszą opinię – powiedział Zhao Ruolin.
 

 

Czytaj też: Plany Chin wobec Polski. Po drogach czas na energetykę

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5